Overslaan en naar de inhoud gaan

Hulp

Hoe inloggen op het patiëntenplatform (met rijksregistratienummer) ?

Om in te loggen op het patiëntenplatform,

  • Ga naar volgend adres: https://ibis.europehospitals.be
  • Klik vervolgens op de knop « Toegang tot de inlogkeuze » om een inlogmethode te kiezen
  • U komt op het CSAM portaal, waar de verschillende inlogmethoden worden weergegeven:
    • Identificatie met de identiteitskaart
    • Identificatie met itsme
  • Identificeer u succesvol met de door u gekozen methode
    • Indien u voor de eerste keer op het patiëntenplatform inlogt
      • U komt op de registratiepagina
      • U kunt uw administratieve gegevens raadplegen (deze gegevens kunt u niet wijzigen)
      • Voer uw contactgegevens in: uw e-mailadres en uw gsm-nummer
      • Geef de Europa Ziekenhuizen uw toestemming om de website te gebruiken en aanvaard de GDPR-voorwaarden
      • Klik vervolgens op de knop « Creëer een patiëntenaccount » om de aanmaak van uw account te voltooien3
    • Indien u niet voor het eerst op het patiëntenplatform inlogt,
      • Komt u op de pagina « Dashboard » van het patiëntenplatform

Hoe aansluiten op the Patiëntplatform (zonder rijksregistratienummer) ?

Om toegang te krijgen tot het patiëntenplatform,

  • Ga naar het volgende adres: https://ibis.europehospitals.be
  • Klik vervolgens op de knop "Verbindingstoegang".
  • U komt aan op het aansluitportaal en geeft de verschillende stappen aan om toegang te krijgen tot uw account:
    • Als dit uw eerste login op het platform is, moet u een activeringssleutel aanvragen:
      • Om dit te doen, moet u op de knop "Vraag hier uw activeringssleutel" klikken
      • Vervolgens dient u het formulier in te vullen en op te sturen
      • Binnen 15 dagen ontvangt u een e-mail met uw gebruikersnaam en activeringssleutel
      • Met deze activatiesleutel en deze gebruikersnaam kunt u uw account aanmaken
    • Als u zojuist uw activeringssleutel heeft ontvangen:
      • U moet dus uw account aanmaken
      • Om dit te doen, moet u op de knop "Maak hier uw account aan" klikken
      • U moet uw activeringscode en uw IBIS-ID invoeren die u per e-mail heeft ontvangen
      • Klik vervolgens op de knop "Patiëntaccount aanmaken".
      • Vervolgens wordt u gevraagd een wachtwoord aan te maken
      • U kunt dan inloggen met uw IBIS gebruikersnaam en nieuw aangemaakt wachtwoord.
      • U komt op de registratiepagina
      • U kunt uw administratieve gegevens raadplegen (deze gegevens kunnen niet gewijzigd worden)
      • U moet uw contactgegevens invullen: uw e-mailadres en uw mobiele telefoonnummer
      • U moet Europaziekenhuizen toestemming geven om de site te gebruiken en de AVG-voorwaarden accepteren
      • Klik vervolgens op de knop "Een patiëntenaccount aanmaken" om het aanmaken van uw account te voltooien
    • Als dit niet de eerste keer is dat u inlogt op het patiëntenplatform
      • U wordt naar de “Dashboard”-pagina van het patiëntenplatform gebracht.

Hoe het e-mailadres wijzigen dat aan mijn patiëntenaccount gelinkt is?

Via het patiëntenplatform kunt u het e-mailadres gelinkt aan uw patiëntenaccount op elk moment wijzigen

  • Klik in de rubriek « Mijn persoonlijke gegevens » op de link «Mijn persoonlijke gegevens wijzigen » onderaan rechts
  • U komt op de pagina « Mijn persoonlijke gegevens »
  • In het kader « Contactgegevens » kunt u uw e-mailadres wijzigen
  • Zodra de verandering is ingevoerd, klikt u op de knop « Registreren »
  • Het nieuwe ingevoerde e-mailadres is nu gelinkt aan uw patiëntenaccount

Hoe het gsm-nummer wijzigen dat aan mijn patiëntenaccount gelinkt is?

Via het patiëntenplatform kunt u het gsm-nummer gelinkt aan uw patiëntenaccount op elk moment wijzigen

  • Klik in de rubriek « Mijn persoonlijke gegevens » op de link «Mijn persoonlijke gegevens wijzigen » onderaan rechts
  • U komt op de pagina « Mijn persoonlijke gegevens »
  • In het kader « Contactgegevens » kunt u uw gsm-nummer wijzigen
  • Zodra de verandering is ingevoerd, klikt u op de knop « Registreren »
  • Het nieuwe ingevoerde gsm-nummer is nu gelinkt aan uw patiëntenaccount

Hoe mijn patiëntenaccount verwijderen?

Via het patiëntenplatform kunt u uw patiëntenaccount op elk moment verwijderen

  • Klik in de rubriek « Mijn persoonlijke gegevens » op de link «Mijn persoonlijke gegevens wijzigen » onderaan rechts
  • U komt op de pagina « Mijn persoonlijke gegevens »
  • Klik op de knop «Mijn account verwijderen»
  • U komt op de pagina « Account verwijderen»
  • Klik op de knop «Mijn account verwijderen».
  • Indien u zeker bent dat u uw account wilt verwijderen, klik op de knop «Verwijdering bevestigen»
  • Nadat u op de knop hebt geklikt, bestaat uw patiëntenaccount niet meer. Dit betekent dat uw gegevens door de Europa Ziekenhuizen bewaard worden, maar niet langer beschikbaar zijn op het Patiëntenplatform.

Hoe online een afspraak maken?

Via het patiëntenplatform kunt u online een nieuwe afspraak maken in de Europa Ziekenhuizen

  • Klik in de rubriek «Mijn volgende afspraken», op de knop «Een afspraak maken»
  • U komt op de pagina «Lijst van de artsen»
  • Om de arts te vinden bij wie u een afspraak wenst te maken, kunt u een «Zoeken» op zijn/haar familienaam, voornaam of specialisme uitvoeren
  • Klik op de knop «Toepassen»
  • De lijst van de artsen die met uw zoekopdracht overeenstemmen, verschijnt
  • Sommige artsen houden raadpleging op verschillende ziekenhuissites (St-Elisabeth, St-Michiel, Bella Vita Medical Center). Deze sites worden in verschillende kleuren onder de foto van de arts weergegeven
  • Wanneer u de gezochte arts hebt gevonden, klik op de knop «Online een afspraak maken» overeenstemmend met de ziekenhuissite waar u op raadpleging wenst te gaan
  • Selecteer het gepaste tijdstip

Hoe online een afspraak annuleren?

Via het patiëntenplatform kunt u online een afspraak in de Europa Ziekenhuizen annuleren

  • De rubriek «Mijn volgende afspraken» toont uw drie volgende afspraken
    • Indien u de gezochte afspraak op het Dashboard terugvindt,
      • Klik op de knop «Afspraak annuleren» juist ernaast
      • U komt op de pagina «Mijn afspraken: annulatie»
      • Voer de reden van uw annulatie in
      • Klik op de knop «Afspraak annuleren»
      • Als u zeker bent dat u de afspraak wilt annuleren, klik op de knop «Annulatie bevestigen»
      • U ontvangt een bevestigingsmail van de annulatie van uw afspraak
    • Indien u de gezochte afspraak niet op het Dashboard terugvindt,
      • Klik op de link «Mijn volgende afspraken»
      • U komt op de pagina «Mijn afspraken»
      • Vind de gezochte afspraak
      • Klik op de knop «Afspraak annuleren» juist ernaast
      • U komt op de pagina «Mijn afspraken: annulatie»
      • Voer de reden van uw annulatie in
      • Klik op de knop «Afspraak annuleren»
      • Als u zeker bent dat u de afspraak wilt annuleren, klik op de knop «Annulatie bevestigen»
      • U ontvangt een bevestigingsmail van de annulatie van uw afspraak

Hoe toegang krijgen tot een afspraak voor videoconsultatie?

Via het patiëntenplatform kunt u toegang krijgen tot een afspraak voor videoconsultatie

  • De rubriek «Mijn volgende afspraken» toont uw drie volgende afspraken
    • Indien u de gezochte afspraak op het Dashboard terugvindt,
      • Klik op de icoon in het begin van de lijn van de afspraak
      • Er wordt een nieuw tabblad geopend in uw browser
    • Indien u de gezochte afspraak niet op het Dashboard terugvindt,
      • Klik op de link «Uw volgende afspraken»
      • U komt op de pagina «Mijn afspraken»
      • Vind de gezochte afspraak
      • Klik op de icoon  in het begin van de lijn van de afspraak
      • Er wordt een nieuw tabblad geopend in uw browser

Hoe een administratief document terugvinden?

Via het patiëntenplatform kunt u al uw documenten terugvinden (administratieve documenten, doktersverslag, nog aan te vullen)

  • De rubriek « Mijn administratieve gegevens » toont de drie laatste documenten die u ter beschikking werden gesteld
    • Indien u het gezochte document op het Dashboard terugvindt:
      • Klik op de titel van het document of op het icoon « bril »
      • Het document wordt geopend in een nieuw tabblad van uw browser.
    • Indien u het gezochte document niet op het Dashboard terugvindt:
      • Klik op de link « Al mijn administratieve documenten tonen »
      • U komt op de pagina « Mijn administratieve gegevens »
      • Vind het gezochte document
      • Klik op de titel van het document of op het icoon « bril »
      • Het document wordt geopend in een nieuw tabblad van uw browser.

Hoe mijn medische waarden / medische parameters terugvinden?

Via het patiëntenplatform kunt u al uw medische parameters (gewicht, lichaamslengte, hartfrequentie, bloedglucosespiegel, enz.) terugvinden

  • De rubriek « Meest recente waarden » toont de laatst uitgevoerde metingen
    • Om alle uitgevoerde metingen te zien,
      • Klik op de link « De andere waarden tonen »
      • U komt op de pagina « Meest recente waarden »
      • Met de filter onder de paginatitel kunt u de waarden voor een specifieke medische parameter opzoeken
      • De waarden die met de gekozen medische parameter overeenstemmen, verschijnen meteen op het scherm
    • Om alle uitgevoerde metingen voor een specifieke parameter te zien
      • Klik op de naam van de parameter (gewicht, lichaamslengte, hartfrequentie, enz.)
      • U komt op de pagina « Meest recente waarden », gefilterd op de metingen van de gekozen parameter
    • U hebt ook de mogelijkheid om deze parameters in grafische vorm te zien en zelfs te kruisen
      • Om dit te doen, moet u op "Toon afbeeldingen" klikken.
      • Kies een waarde of waarden om over te steken
      • Klik vervolgens op "Toon grafiek".

Hoe de geneesmiddelen terugvinden die mij in de Europa Ziekenhuizen werden voorgeschreven?

Via het patiëntenplatform kunt u de geneesmiddelen terugvinden die de artsen van de Europa Ziekenhuizen u hebben voorgeschreven

  • De rubriek « Geneesmiddelen» toont de drie laatste geneesmiddelen die u in de Europa Ziekenhuizen werden voorgeschreven
  • Klik op de link « Alle geneesmiddelen tonen » om de volledige lijst te zien van alle geneesmiddelen die u in de Europa Ziekenhuizen werden voorgeschreven
  • U komt op de pagina « Geneesmiddelen »
  • U kunt een specifiek voorschrift terugvinden via het veld « Zoeken » (u kunt bijvoorbeeld de naam van een arts, een geneesmiddel of een datum invoeren)
  • De resultaten die met uw zoekopdracht overeenstemmen, verschijnen meteen op het scherm.

Hoe de vaccins terugvinden die mij in de Europa Ziekenhuizen werden toegediend?

Via het patiëntenplatform kunt u de vaccins terugvinden die u in de Europa Ziekenhuizen werden toegediend

  • De rubriek « Vaccinaties » toont de twee laatste vaccins die u in de Europa Ziekenhuizen werden toegediend
  • Klik op de link « Alle vaccinaties tonen » om de volledige lijst van vaccins te zien die u in de Europa Ziekenhuizen werden toegediend
  • U komt op de pagina «Vaccinaties »

Hoe de toestemmingen terugvinden die ik gegeven heb?

Via het patiëntenplatform kunt u de toestemmingen terugvinden die u gegeven hebt.

  • De rubriek « Toestemmingen » toont de twee laatste door u gegeven toestemmingen
  • Klik op de link « Alle toestemmingen tonen » om de volledige lijst van de door u gegeven toestemmingen te zien.
  • U komt op de pagina « Toestemmingen »

 

Hoe een medische dienst contacteren voor de administratieve opvolging van uw zorg of voor vragen over uw behandeling?

Hoe neem ik contact op met de afdeling patiëntenadministratie na een facturatieprobleem ?

Hoe neem ik contact op met de afdeling patiëntenadministratie na een facturatieprobleem ?

Neem dan contact op met de afdeling patiëntenadministratie : https://www.cliniquesdeleurope.be/nl/patientenadministratie-facturen

Hoe neem ik contact op met de dienst medisch dossier om een ​​medisch dossier op te vragen ?

Contacteer de dienst medische archieven : https://www.cliniquesdeleurope.be/nl/medisch-dossiers

Hoe dient u een spontane sollicitatie (baan of stage) in?

Hoe dient u een klacht of opmerking in over uw behandeling ?

Neem dan contact op met de bemiddelingsdienst : https://www.cliniquesdeleurope.be/nl/ombudsdienst-klachten

Hoe boek je een kamer voor ziekenhuisopname ?

Hoe neem ik contact op met een van onze ondersteuningsdiensten ?

 

Om contact op te nemen met een van onze ondersteuningsdiensten, klikt u op de naam van de gewenste dienst :

 

Hoe meld ik een technisch probleem met betrekking tot het patiëntenportaal ?

Hoe kan ik de patient dossier van mijn kind of mijn voornaam ?

Om the dossier van mijn kind/voornaam te zien ?

  • Ga naar de volgende link : https://europaziekenhuizen.be/nl/mandat
  • Vu de aanvraag mandaat vorm in 
  • Verstuur de aanvraag
  • Over 10 open dagen, zal je een email van activatie krijgen 
  • Je kunt daarna aansluiten en zien de dossier van je kind of je vertegenwoordiger 

Hoe kan ik een mandaat intrekken ?

Om een ​​mandaat als opdrachtgever in te trekken:

  • Ga naar het volgende adres: https://ibis.europehospitals.be/nl/supprimer-mandat
  • Vul het machtigingsaanvraagformulier in
  • Dien de aanvraag in
  • Binnen 10 werkdagen ontvangt u een e-mail waarin de herroeping van de machtiging wordt bevestigd
  • Vervolgens kunt u inloggen en uw patiëntendossier raadplegen.
. .